Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli wyszukasz w Google Maps jakąś frazę, to zobaczysz listę firm, a na mapie ich lokalizację. Nie widzisz tam swojej marki? To oznacza, że nie masz założonego Profilu Firmy w Google. Bez tego nie ma szans na wyświetlanie w tych wynikach wyszukiwania. Co zrobić, aby Twoja firma się tam znalazła? Sprawdź, jak dodać Twoją firmę do Google Maps.

Spis treści

Wyniki wyszukiwania Google Maps

Google Maps to nie jedyne rezultaty, w których pokazują się wspomniane profile. Jeśli wyślesz jakieś zapytanie lokalne do Google, to zazwyczaj na górze wyników, zaraz pod reklamami, zobaczysz trzypak rezultatów z Google Maps. Wygląda to tak, jak na poniższym screenie. 

Jak dodać firmę do Google Maps?

Co więcej, nawet nie musisz wysyłać zapytania z określeniem nazwy miejscowości lub regionu. Google weźmie pod uwagę Twoje intencje i jeśli wyszukasz frazę „fryzjer”, a łączysz się z siecią z Katowic, to i tak wyświetli trzypak z Twojego miasta i okolicy. 

Dlaczego warto założyć Profil Firmy w Google?

Dlaczego warto założyć taką wizytówkę dla firmy? Z wielu powodów, a oto wybrane z nich:

  • Według Inter-growth 96% internautów korzysta z Google Maps, aby znaleźć w pobliżu lokalne firmy.
  • Jak podaje Publer, firma przeciętnie uzyskuje w Google Maps 1260 wyświetleń wizytówki miesięcznie i powyżej 100 telefonów miesięcznie. 
  • Według Hubspot, 97% internautów dowiaduje się więcej o lokalnych firmach z wyników wyszukiwania niż z jakiegokolwiek innego źródła.

Opłaca się mieć profil firmy w Google. Nie oznacza to, że od razu po jego założeniu będziesz pozyskiwać ruch na stronę i telefony od klientów. To zależy od konkurencyjności branży. Są takie, w których działa mnóstwo podobnych firm, ale i takie, gdzie jest ich dosłownie kilka. W takim przypadku samo założenie profilu może przynieść klientów. Natomiast przeważnie to zbyt mało. 

Ile kosztuje Profil Firmy w Google? Uwaga na oszustów!

Założenie wizytówki jest całkowicie bezpłatne. Darmowe jest jej dodanie i utrzymywanie. Uwaga: na polskim rynku działa mnóstwo firm, które próbują oszukać właścicieli wizytówek. Ktoś może do Ciebie zadzwonić z informacją, że Twój Profil Firmy w Google zostanie usunięty, jeśli nie zapłacisz określonej kwoty. Często żądana jest stawka w przedziale od 300 do 500 zł. Nie daj się oszukać. Taka fałszywa wiadomość może wyglądać podobnie jak poniżej:

Twoja firma w Google maps.

Źródło: https://www.facebook.com/groups/496083163758299/posts/4604963219536919/?__cft__[0]=AZXUG_MdXq3YTtj9vIJIXvaUTGFp86EWiBJhnboq8nNDCZn2HDZk4k2G87a4K03G4cI9uqe9EAELyokECT6YftOQoRYeJ-FXhVkkls3rT3fpCNKe0gY4iAWzehHKk04ZO2dzdkwxaHZ94eesVgPbCh–&__tn__=%2CO%2CP-R

Z jakich danych składa się wizytówka firmy w Google?

Zerknij na przykładowy Profil Firmy w Google. Masz tam mnóstwo opcji, m.in. wyznaczenie trasy – przydaje się, jeśli jedziesz do danego miejsca autem. Kolejną możliwością jest zapisanie danej lokalizacji na swoich listach – jeśli np. planujesz wybrać się tam wkrótce. Dzięki skorzystaniu z opcji W pobliżu, odnajdziesz miejsca, które znajdują się w okolicy – np. restauracje. Funkcja Udostępnij pozwala podzielić się daną lokalizacją w serwisach społecznościowych, a także umieścić mapę z lokalizacją firmy np. w zakładce Kontakt Twojej witryny. 

Niżej znajdują się dane adresowe, godziny otwarcia, adres strony WWW, profil na Facebooku i numer telefonu. Możesz zaproponować zmianę w tych informacjach. Następnie masz opcję sprawdzenia zdjęć dodanych w ramach profilu, a także opinii o firmie.

Wizytówka w Google

Co zrobić, aby Twoja firma mogła być widoczna w Google Maps? Załóż Profil Google Moja Firma. Jak już wiesz, jest całkowicie darmowy. 

Dodanie firmy do Google Maps krok po kroku

Założenie Profilu Firmy w Google nie wymaga od Ciebie mnóstwa czasu. Możesz mieć przy kolejnych krokach pewne wątpliwości, ale żeby temu zapobiec, przeprowadzimy Cię przez te działania. 

  1. Przejdź na stronę https://business.google.com/. Zaloguj się na konto Google lub załóż nowe.
  2. Kliknij w prawym górnym rogu Dodaj firmę.
Twoja firma w Google Map
  1. Najpierw Google zaproponuje Ci możliwość wyszukania, czy na pewno Twoja firma nie ma już założonego profilu. Być może zrobił to pracownik, jakiś internauta albo nawet samo Google. 
Dodanie firmy w Google Maps
  1. Dwie pierwsze informacje, które musisz podać, jeśli chcesz założyć profil to nazwa firmy i kategoria działalności. Mają one wpływ na widoczność wizytówki. Nazwa nie powinna składać się ze słów kluczowych, natomiast warto połączyć ważną dla Ciebie frazę z brandem, np. Skup samochodów Max Car.

Jak wybrać kategorię? Zerknij do wyników wyszukiwania Google Maps. Sprawdź, do jakich kategorii są przypisane wyświetlane strony. Wybierz tę, która dominuje i jednocześnie pasuje do Twojej działalności. Kategorie są podane przy poszczególnych wizytówkach, jak poniżej. 

  1. W kolejnym kroku Google zapyta, czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić. Jeśli masz taką możliwość, to zdecydowanie warto dodać adres biura czy sklepu. Oczywiście są też działalności, w których usługi realizuje się na odległość. W takim przypadku podajesz obszar, który obsługujesz, tzn. gdzie dojeżdżasz do klientów. 
  1. Wprowadź dane adresowe i przejdź dalej. Wtedy system wyświetli Ci zapytanie, czy może któraś ze znajdujących się w tej okolicy działalności należy do Ciebie. Prawdopodobnie nie, zatem wybierz Żadna z tych opcji nie pasuje. 
  1. Google zapyta, czy oferujesz dostawę lub świadczysz usługi w domu lub firmie klienta. Udziel odpowiedzi zgodnie z prawdą. Jeśli wybierzesz tak, możesz opcjonalnie dodać obszary, które obsługujesz. Nie musi to być tylko jedno miasto czy powiat. Możesz ich wskazać wiele. Wybierz wszystkie lokalizacje, gdzie jesteś w stanie zapewnić realizację usług.  
  1. Następnie możesz dodać informacje kontaktowe. Nie musisz wskazywać adresu witryny, ale zdecydowanie lepiej, jeśli to zrobisz. Wielu użytkowników Google przechodzi z wizytówek na witrynę. Jeśli jej nie masz, mogą zignorować Twoją ofertę. 
  2. Google może zaproponować różne sposoby weryfikacji. Prawdopodobnie zobaczysz takie, jak poniżej. W przypadku kont z historią, z których zakładane były już inne wizytówki, możliwe, że dojdzie do automatycznej weryfikacji. Jeśli wybierzesz opcję z wysłaniem e-maila, musisz podać adres w domenie przypisanej do profilu przy wcześniejszych etapach jego wypełniania. Ewentualnie możesz wybrać, że chcesz dokonać weryfikacji później i przejść do kolejnych etapów zakładania wizytówki. 
  1. W następnym kroku możesz określić usługi, które świadczysz lub dodać niestandardowe. 
  1. Podaj aktualne godziny otwarcia. Jeśli internauta zobaczy w profilu, że biuro jest otwarte, a na miejscu nikogo nie zastanie, to bardzo prawdopodobne, że już nigdy nie skorzysta z Twojej oferty. Aktualizuj te dane!
  1. Pozwól na wysyłanie wiadomości. Dzięki temu klienci zobaczą w profilu Twojej firmy opcję czat i będą mogli zadawać Ci pytania. Będziesz otrzymywać powiadomienia, kiedy nadejdzie nowa wiadomość. Możesz ustawić powitanie dla osób, które będą się z Tobą kontaktować. Nie włączaj tej opcji, jeśli nie masz możliwości szybkiego odpowiadania na czacie. Klienci oczekują natychmiastowej reakcji. 
  1. Opis firmy także ma wpływ na widoczność wizytówki. Do wykorzystania masz 750 zzs. Staraj się na początku tej treści wpleść najważniejsze słowa kluczowe.
  1. Dodaj zdjęcia. Jeśli nie masz ich teraz pod ręką, zrób to później.
  1. Profil może się wyświetlać użytkownikom dopiero po weryfikacji. Musisz poczekać, aż to nastąpi. 
Dodawanie firmy do Google

Firma w Google Maps – co dalej?

Samo założenie wizytówki to dopiero początek drogi do sukcesu. Musisz pracować nad profilem. Podaj szczegóły dotyczące swojej działalności. Uzupełniaj wpisy i zdjęcia, dbaj o regularność. Odpowiadaj na wiadomości internautów. Staraj się zdobywać jak najwięcej opinii od klientów, a także wizytówek NAP, czyli wpisów w katalogach, które zawierają dane adresowe Twojej firmy. Umieść na stronie mapę Google wskazującą na siedzibę przedsiębiorstwa. Takie powiązanie witryny z profilem jest kolejnym czynnikiem, który ma wpływ na widoczność wizytówki w wynikach wyszukiwania. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *