Darmowe narzędzia do tworzenia grafiki

Potrzebujesz grafiki do serwisów społecznościowych, na stronę WWW, do newslettera lub innych zastosowań? Możesz zlecić ich wykonanie specjaliście, co jednak wymaga czasu i poniesienia pewnych kosztów. Szybciej i bez opłat możesz zrealizować pomysł, jeśli skorzystasz z narzędzi online. Sprawdź, które rozwiązania umożliwiają wykonanie grafiki bez opłat.

Narzędzia do tworzenia grafiki za free – które są godne uwagi?

Znajdziesz wiele stron, które zapewniają narzędzia do obróbki obrazów za darmo, ale przeważnie takie warunki obejmują tylko część szablonów. W przypadku wielu musisz zapłacić. Poszczególne witryny różnią się przede wszystkim bazą zasobów, ale też dopracowaniem czy funkcjami. Gdzie warto obowiązkowo zajrzeć, jeśli chcesz tworzyć grafikę za darmo?

Canva

Jeśli zapytasz jakiegoś internautę o polecane narzędzie do szybkiego tworzenia grafiki, to prawdopodobnie to będzie jedna z opcji. Canva cieszy się dużą popularnością od lat. Narzędzie to zapewnia ogromną bazę gotowych szablonów, podzielonych według rodzaju. Możesz wybrać określoną tematykę. Za pomocą Canvy łatwo utworzysz logo, infografiki, posty na Facebooka, ulotki i wiele innych elementów. 

Do Twojej dyspozycji są pakiety płatne i darmowe. W ramach bezpłatnego wariantu uzyskujesz:

  • dostęp do ponad 250 tys. szablonów,
  • 100 rodzajów projektów, np. posty do konkretnych serwisów społecznościowych,
  • milion bezpłatnych zdjęć i ilustracji,
  • 5 GB powierzchni do wykorzystania w chmurze,
  • możliwość wspólnego projektowania z innymi użytkownikami.

Obsługa Canvy nie wymaga znajomości programów graficznych. Narzędzie zapewnia opcję przeciągnij i upuść, a podmiany treści wygląda podobnie, jak w edytorze tekstowym. Plik możesz zapisać w różnych formatach. 

Źródło: https://www.canva.com/

Vista Create

To kolejne ciekawe narzędzie, które zapewnia tysiące szablonów i mnóstwo opcji w zakresie dostosowania grafiki do Twoich potrzeb. W ramach bezpłatnego pakietu otrzymujesz dostęp do ponad 100 tys. szablonów, około miliona zdjęć, filmów i wektorów. Do tego czcionki, animacje, 10 GB powierzchni na projekty i opcja automatycznego publikowania w serwisach społecznościowych materiału, który przygotujesz. Możesz też za darmo przetestować przez 14 dni wersję PRO rozwiązania – bez żadnych zobowiązań.

Strona działa w różnych językach, a w tym po polsku. Po zalogowaniu się na konto, możesz wybrać rodzaj grafiki, której potrzebujesz. To m.in. posty do serwisów społecznościowych, plakaty, CV, infografiki i wiele innych. Wystarczy, że wybierzesz kolejny szablon i przejdziesz do jego edycji. Wprowadzanie zmian wygląda bardzo podobnie jak w Canvie i nie powinno Ci przysporzyć większych problemów. To jedno z ciekawszych tego typu rozwiązań.

Źródło: https://create.vista.com/pl/home/

BeFunky

To narzędzie nie jest dostępne po polsku, ale jest wykonane tak, że prawdopodobnie poradzisz sobie z uzyskaniem oczekiwanej grafiki. Szablony podzielono, aby użytkownik mógł bez trudności znaleźć to, czego potrzebuje, np. odpowiedni format do reklamy w sieci, do publikacji w social mediach czy infografiki. W tym przypadku jednak wybór nie jest tak duży, jak w dwóch już opisanych serwisach.

Wersja bezpłatna daje ograniczone możliwości. Płatny pakiet zaczyna się od 4,99 dolarów miesięcznie. 

Źródło: https://www.befunky.com/dashboard/

Desygner

Kolejne atrakcyjne, rozbudowane rozwiązanie, które zapewnia dostęp do ogromnej liczby szablonów. Narzędzie dostępne jest w wielu językach, a w tym po polsku, chociaż nie wszystkie opcje są tłumaczone. Szablony zostały podzielone na materiały przeznaczone do druku i do sieci. Możesz przygotować za pomocą tego rozwiązania m.in. grafikę do serwisów społecznościowych, infografiki. Edycja wygląda bardzo podobnie, jak w przypadku wymienionych już narzędzi. Nie powinna Ci przysporzyć większych problemów. Plik możesz zapisać w różnych formatach. 

Poza darmowym pakietem jest również płatny. Dzięki niemu otrzymasz dostęp do 125 milionów obrazów stockowych, możesz usunąć tło z dowolnej grafiki, a także korzystać z szablonów Premium. 

Źródło: https://desygner.com/

DocHipo

Znajdź szablon, który Ci się spodobał i zacznij jego edycję. Schemat jest niestandardowy, gdyż od razu musisz nadać nazwę projektowi. Natomiast proces wprowadzania zmian wygląda niemal identycznie, jak w wielu innych serwisach. Elementy dodajesz metodą przeciągnij i upuść, treści wprowadzasz na zasadzie podobnej jak w edytorze tekstu.

DocHipo oferuje pakiet darmowy i płatny. W ramach tego pierwszego możesz korzystać z tylko części szablonów. Co istotne, grafika, którą utworzysz, nie zawiera znaków wodnych. Nie jest to narzędzie, które wygrywa pod względem ilości zasobów i oferty z konkurencją, ale być może znajdziesz w nim akurat taką grafikę, której potrzebujesz. 

Źródło: https://www.dochipo.com/

Pictochart

To interesujący serwis, z szablonami wyróżniającymi się na tle propozycji konkurentów. Wśród nich m.in. infografiki, materiały do serwisów społecznościowych, broszury, zaproszenia, banery, newslettery i wiele innych. Wszystkie są pogrupowane tematycznie. Wystarczy, że umieścisz kursor myszy na danym szablonie i klikniesz Edit Templete. Dalsza edycja wygląda podobnie, jak w innych serwisach. 

Z czego korzystasz w ramach darmowego pakietu? Parametry nie są powalające, ale i tak warto bliżej przyjrzeć się temu serwisowi. Powierzchnia na pliki wynosi 100 MB. Możesz mieć 5 projektów i masz jeden folder do dyspozycji. Na pobranym materiale graficznym nie ma znaków wodnych. Pakiet PRO kosztuje 14 dolarów miesięcznie, ale dzięki niemu diametralnie zwiększasz swoje możliwości, np. powierzchnia w chmurze wynosi już 100 GB. 

Źródło: https://piktochart.com/

Design Wizard

Po zalogowaniu się na stronę, zobaczysz, jakie grafiki możesz utworzyć za pomocą tego narzędzia. Na poszczególnych elementach znajdują się oznaczenia – widzisz, z których szablonów możesz skorzystać odpłatnie, a które są dostępne za darmo. Kliknij daną grafikę, a zobaczysz opcje związane z jej edycją. 

Baza tego serwisu jest skromniejsza niż poprzedników, tym bardziej jeśli chodzi o darmowe materiały. Na pewno jednak znajdziesz w nim unikatowe zasoby, które możesz wykorzystać przy swoich projektach. 

Źródło: https://designwizard.com/

Photovisi

Żeby zacząć korzystać z tego narzędzia, nie musisz zakładać konta. Wybierz którąś z wyświetlonych grafik i rozpocznij edycję. Możesz dodać tekst, różne kształty, zmienić tło. Serwis ma istotną wadę – materiały, które pobierzesz w ramach darmowego pakietu mają znak wodny. Jeśli chcesz go usunąć, wykup opcję za 4,99 dolarów miesięcznie. Witryna nie powala możliwościami w stosunku do konkurencji, ale zerknij do niej – może Ci się przyda. 

Źródło: https://www.photovisi.com/

Social Image Resizer Tool

To narzędzie różni się od wcześniejszych. Prowadzisz profile w serwisach społecznościowych? Za jego pomocą możesz łatwo tworzyć obrazy o odpowiednim formacie, wymaganym przez poszczególne social media. Możesz np. zrobić zdjęcie do tła profilowego na Facebooku. Serwis nie wymaga założenia konta. Wybierz fotografię, którą chcesz edytować i rodzaj grafiki, jakiej potrzebujesz. Nie musisz ręcznie podawać wymiarów – narzędzie automatycznie je dostosuje. Następnie pobierz materiał i gotowe. 

Źródło: https://www.internetmarketingninjas.com/

Lunacy

To aplikacja, z której możesz korzystać m.in. w systemie Windows. Pobierasz ją, instalujesz i gotowe. Służy do edycji grafiki wektorowej, a jedną z jej kluczowych zalet jest to, że nie wymaga nakładów finansowych. Nie znajdziesz tutaj reklam ani funkcji, które są zablokowane bez uregulowania opłaty. To znakomite rozwiązanie, jeśli zaczynasz swoją przygodę z UI/UX, gdyż Lunacy zapewnia wiele opcji, które znajdziesz w płatnych aplikacjach. Uzyskasz dzięki niemu bezpłatnie wiele funkcji związanych z UI. Co ciekawe, projekt możesz realizować wspólnie nawet z setką kolegów z zespołu i dodawać komentarze do działań innych uczestników. 

Źródło: https://icons8.com/lunacy

Darmowe narzędzia – podsumowanie

Czy takie rozwiązania wystarczą do tworzenia grafiki na potrzeby social mediów? Zdecydowanie tak. Jak widzisz, do Twojej dyspozycji jest mnóstwo narzędzi. Przetestuj je i oceń, które najlepiej wpisują się w Twoje oczekiwania. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować
Więcej...

Jak dodać stronę do Google?

Z wyszukiwarki Google korzysta w Polsce przeszło 95 proc. internautów. Być może nie raz spotkałeś się ze stwierdzeniem,…
Więcej...

Na czym polega pozycjonowanie strony WWW?

Wyszukiwarka Google jest w Polsce wybierana przez ponad 95 proc. internautów. Biorąc pod uwagę, że korzystających z sieci…
Więcej...

Jak założyć blog?

Kiedyś blogi kojarzyły się głównie z internetowymi pamiętnikami lub stronami, na których dana osoba dzieliła się swoimi opiniami…
Więcej...

Jak wybrać domenę dla firmy?

Chcesz zaistnieć w sieci? Jednym z pierwszych kroków powinno być założenie strony WWW. Potrzebujesz również adresu witryny, czyli…