Aby użytkownicy Google, najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, mogli dotrzeć do danego materiału na Twojej stronie bezpośrednio z SERP-ów (Search Engine Results Page – strona wyników wyszukiwania), najpierw musi zostać zindeksowany. Może to nastąpić po dosłownie kilku minutach, niemniej zdarza się, że proces zajmuje kilka tygodni, albo wcale nie dochodzi do indeksacji. Jak sprawdzić, czy content znajduje się już w Google?
Spis treści
Indeksacja w wynikach Google – jak zweryfikować?
Sposobów na weryfikację jest wiele i nie wiążą się z kosztami. Kluczową kwestią jest to, czy chcesz sprawdzić tylko jeden adres, czy wiele. O ile w tym pierwszym przypadku możliwości jest dużo, to już ich liczba zmniejsza się, jeśli chodzi o dużą liczbę URL-i jednocześnie.
Komenda site: w Google
Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy dana strona jest zindeksowana jest wysłanie do Google zapytania:
site:adres strony WWW
np.
site:https://hostido.pl/blog/ttfb-co-to-jest-i-na-co-wplywa/
Podstrona jest zindeksowana, zatem wyświetla się w wynikach.
Jeśli dany materiał nie znajduje się w Google, wyświetla się następujący komunikat:
Google Search Console
Mając stronę zweryfikowaną w https://search.google.com, możesz uzyskać mnóstwo cennych informacji na temat swojej witryny. GSC daje Ci możliwość szybkiego sprawdzenia, czy dany materiał jest zindeksowany, a jeśli nie, to z jakiego powodu. Przejdź do informacji o danej domenie, a następnie wklej adres, który chcesz sprawdzić w polu Sprawdź dowolny URL w… Kliknij enter.
Następnie GSC sprawdzi i wyświetli informacje na temat indeksacji. Jeśli materiału nie ma w Google, możesz od razu kliknąć Poproś o zindeksowanie.
Możesz tak sprawdzić do 50 adresów URL dziennie.
Serphunt
A co, jeśli chcesz jednocześnie sprawdzić wiele adresów URL? Możesz skorzystać z różnych narzędzi online. W większości przypadków darmowe wersje umożliwiają wyłącznie sprawdzenie maksymalnie kilku adresów, ale są i takie, w których możesz zweryfikować wiele jednocześnie. Jedno z nich znajdziesz pod adresem – https://serphunt.ru/indexing/. Możesz na raz sprawdzić do 100 adresów na raz i indeksację w Google i Yandexie. Dużą zaletą tego narzędzia jest poprawność wyników. Te 100 adresów sprawdzasz za darmo. Ręczna weryfikacja potwierdza analizy tego narzędzia. Zdecydowanie warto wziąć je pod uwagę.
Arkusz kalkulacyjny Google
Nie każdy zdaje sobie sprawę, że indeksację można również sprawdzić za pomocą arkusza kalkulacyjnego Google. Jak to zrobić? Wejdź tutaj – https://docs.google.com/spreadsheets/. Wklej listę adresów URL, które chcesz sprawdzić. Ustaw kursor myszy nad danym adresem. Jeśli efekt będzie taki, jak na poniższym screenie, wyświetli się podgląd, co oznacza, że wpis jest zindeksowany.
W przypadku tych, których nie ma w indeksie Google, zobaczysz taki komunikat, jak poniżej. Bez podglądu informacji o danym adresie.
Ta metoda nie jest idealna. Może być tak, że dany URL znajdował się w Google, zniknął z indeksu, ale w dalszym ciągu wyświetla się podgląd. Natomiast przeważnie, kiedy już wpis trafi do wyników, to rzadko z nich wypada, więc ryzyko błędu nie jest duże.
GOOGLE INDEX CHECKER
Za pomocą tego narzędzia możesz sprawdzić od 5 adresów URL jednocześnie. Znajdziesz je pod adresem – https://smallseotools.com/google-index-checker/. Wklej URL-e i rozpocznij weryfikację. Po chwili zobaczysz wyniki. Narzędzie poprawnie oceniło indeksację.
Jeśli potrzebujesz czegoś więcej, możesz wybrać płatną wersję tego narzędzia. Wystarczy zapłacić niecałe 10 dolarów miesięcznie, aby zwielokrotnić możliwości.
Google Index Checker od Linkody
Kolejne narzędzie działa na zasadzie podobnej do poprzedniego. Sprawdziliśmy te same adresy i w tym przypadku również weryfikacja była w pełni zgodna z prawdą. Możesz jednocześnie sprawdzić do 10 adresów. Narzędzie znajdziesz tutaj: https://www.linkody.com/en/seo-tools/google-index-checker.
Google Index Checker od Dupli Checker
To narzędzie również umożliwia jednoczesne sprawdzenie do 10 adresów URL. Znajduje się tutaj: https://www.duplichecker.com/google-index-checker.php. I w tym przypadku wyniki weryfikacji były zgodne z prawdą.
Podsumowanie
Dostępnych jest wiele narzędzi, które umożliwiają sprawdzanie jednego czy maksymalnie kilku adresów URL jednocześnie. Podaliśmy przykłady takich, które działają i faktycznie mogą Ci ułatwić weryfikację. Jak widzisz, masz różne opcje w zależności od potrzeb. Przetestuj je.