Jak sprawdzić, czy strona jest zindeksowana w Google?

Aby użytkownicy Google, najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, mogli dotrzeć do danego materiału na Twojej stronie bezpośrednio z SERP-ów (Search Engine Results Page – strona wyników wyszukiwania), najpierw musi zostać zindeksowany. Może to nastąpić po dosłownie kilku minutach, niemniej zdarza się, że proces zajmuje kilka tygodni, albo wcale nie dochodzi do indeksacji. Jak sprawdzić, czy content znajduje się już w Google?

Spis treści

Indeksacja w wynikach Google – jak zweryfikować?

Sposobów na weryfikację jest wiele i nie wiążą się z kosztami. Kluczową kwestią jest to, czy chcesz sprawdzić tylko jeden adres, czy wiele. O ile w tym pierwszym przypadku możliwości jest dużo, to już ich liczba zmniejsza się, jeśli chodzi o dużą liczbę URL-i jednocześnie. 

Komenda site: w Google

Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy dana strona jest zindeksowana jest wysłanie do Google zapytania:

site:adres strony WWW

np. 

site:https://hostido.pl/blog/ttfb-co-to-jest-i-na-co-wplywa/

Podstrona jest zindeksowana, zatem wyświetla się w wynikach. 

Jeśli dany materiał nie znajduje się w Google, wyświetla się następujący komunikat:

Google Search Console

Mając stronę zweryfikowaną w https://search.google.com, możesz uzyskać mnóstwo cennych informacji na temat swojej witryny. GSC daje Ci możliwość szybkiego sprawdzenia, czy dany materiał jest zindeksowany, a jeśli nie, to z jakiego powodu. Przejdź do informacji o danej domenie, a następnie wklej adres, który chcesz sprawdzić w polu Sprawdź dowolny URL w… Kliknij enter. 

Następnie GSC sprawdzi i wyświetli informacje na temat indeksacji. Jeśli materiału nie ma w Google, możesz od razu kliknąć Poproś o zindeksowanie. 

Możesz tak sprawdzić do 50 adresów URL dziennie. 

Serphunt

A co, jeśli chcesz jednocześnie sprawdzić wiele adresów URL? Możesz skorzystać z różnych narzędzi online. W większości przypadków darmowe wersje umożliwiają wyłącznie sprawdzenie maksymalnie kilku adresów, ale są i takie, w których możesz zweryfikować wiele jednocześnie. Jedno z nich znajdziesz pod adresem – https://serphunt.ru/indexing/. Możesz na raz sprawdzić do 100 adresów na raz i indeksację w Google i Yandexie. Dużą zaletą tego narzędzia jest poprawność wyników. Te 100 adresów sprawdzasz za darmo. Ręczna weryfikacja potwierdza analizy tego narzędzia. Zdecydowanie warto wziąć je pod uwagę. 

Źródło: https://serphunt.ru/indexing/

Arkusz kalkulacyjny Google

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że indeksację można również sprawdzić za pomocą arkusza kalkulacyjnego Google. Jak to zrobić? Wejdź tutaj – https://docs.google.com/spreadsheets/. Wklej listę adresów URL, które chcesz sprawdzić. Ustaw kursor myszy nad danym adresem. Jeśli efekt będzie taki, jak na poniższym screenie, wyświetli się podgląd, co oznacza, że wpis jest zindeksowany. 

Źródło: https://docs.google.com/spreadsheets/

W przypadku tych, których nie ma w indeksie Google, zobaczysz taki komunikat, jak poniżej. Bez podglądu informacji o danym adresie.

Źródło: https://docs.google.com/spreadsheets/

Ta metoda nie jest idealna. Może być tak, że dany URL znajdował się w Google, zniknął z indeksu, ale w dalszym ciągu wyświetla się podgląd. Natomiast przeważnie, kiedy już wpis trafi do wyników, to rzadko z nich wypada, więc ryzyko błędu nie jest duże. 

GOOGLE INDEX CHECKER

Za pomocą tego narzędzia możesz sprawdzić od 5 adresów URL jednocześnie. Znajdziesz je pod adresem – https://smallseotools.com/google-index-checker/. Wklej URL-e i rozpocznij weryfikację. Po chwili zobaczysz wyniki. Narzędzie poprawnie oceniło indeksację. 

Źródło: https://smallseotools.com/google-index-checker/

Jeśli potrzebujesz czegoś więcej, możesz wybrać płatną wersję tego narzędzia. Wystarczy zapłacić niecałe 10 dolarów miesięcznie, aby zwielokrotnić możliwości. 

Źródło: https://smallseotools.com/google-index-checker/

Google Index Checker od Linkody

Kolejne narzędzie działa na zasadzie podobnej do poprzedniego. Sprawdziliśmy te same adresy i w tym przypadku również weryfikacja była w pełni zgodna z prawdą. Możesz jednocześnie sprawdzić do 10 adresów. Narzędzie znajdziesz tutaj: https://www.linkody.com/en/seo-tools/google-index-checker

Źródło: https://www.linkody.com/en/seo-tools/google-index-checker

Google Index Checker  od Dupli Checker

To narzędzie również umożliwia jednoczesne sprawdzenie do 10 adresów URL. Znajduje się tutaj: https://www.duplichecker.com/google-index-checker.php. I w tym przypadku wyniki weryfikacji były zgodne z prawdą. 

Źródło: https://www.duplichecker.com/google-index-checker.php

Podsumowanie

Dostępnych jest wiele narzędzi, które umożliwiają sprawdzanie jednego czy maksymalnie kilku adresów URL jednocześnie. Podaliśmy przykłady takich, które działają i faktycznie mogą Ci ułatwić weryfikację. Jak widzisz, masz różne opcje w zależności od potrzeb. Przetestuj je.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować
Więcej...

Jak dodać stronę do Google?

Z wyszukiwarki Google korzysta w Polsce przeszło 95 proc. internautów. Być może nie raz spotkałeś się ze stwierdzeniem,…
Więcej...

Jak założyć blog?

Kiedyś blogi kojarzyły się głównie z internetowymi pamiętnikami lub stronami, na których dana osoba dzieliła się swoimi opiniami…
Więcej...

Czym są mapy ciepła?

Osiąganie celów, które ma realizować strona, wymaga pochylenia się nad wieloma kwestiami. Sukces zależy od konstrukcji witryny –…
Więcej...

Na czym polega pozycjonowanie strony WWW?

Wyszukiwarka Google jest w Polsce wybierana przez ponad 95 proc. internautów. Biorąc pod uwagę, że korzystających z sieci…
Więcej...

Wpływ hostingu na pozycjonowanie i SEO

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google zależy od wielu czynników. Mówi się, że jest ich około 200. Jedne…