Jak zarabiać na blogu?

Blog nie musi być wyłącznie sposobem na wyrażenie swojego zdania. Może Ci przynosić przychód, a nawet zapewniać utrzymanie na wysokim poziomie. Od założenia witryny do osiągnięcia sukcesu finansowego droga daleka, ale dzięki zaangażowaniu i pracy nad stroną możesz zbudować dochodową witrynę. Sprawdź, jak zarabiać na blogu.

Spis treści

Ile można zarobić na blogu?

Kiedyś blog kojarzył się głównie z prowadzeniem internetowego pamiętnika. Dzisiaj to po prostu strona składająca się z różnych wpisów, zazwyczaj uporządkowanych chronologicznie. Standardem jest już prowadzenie takich blogów m.in. przez firmy. Pytanie – ile możesz na tym zarobić? Osoby, które zbudują znaną markę, osiągają ogromne zyski. Oto kilka przykładów.

Yaro Starak – yaro.blog

Autor pomaga na swoim blogu odnieść sukces w działalności online. Sprzedaje produkty cyfrowe, zarabia również na marketingu afiliacyjnym. Jego dochody na blogu to ponad 40 tys. dolarów miesięcznie. 

Jak zarabiać na blogu?
Źródło: https://yaro.blog/

Elisa Larson i Emma Chapman – abeautifulmess.com

Te dwie znane blogerki tworzą content niemal o wszystkim – związany z majsterkowaniem, jak i prowadzeniem Instagrama. Zarabiają na reklamach, sponsoringach, produktach cyfrowych i fizycznych. Przynosi im to średnio ponad 125 tys. dolarów miesięcznie!

Ile można zarobić na blogu?
Źródło: https://abeautifulmess.com/

Tim Sykes – timothysykes.com

Ten handlarz akcjami groszowymi osiąga zyski na sprzedaży kursów DVD, w których uczy, jak prowadzić takie działania. Jego miesięczne dochody z serwisu przekraczają milion dolarów!

Jak zarabiać na blogu?
Źródło: https://www.timothysykes.com/

Jak zarabiać na blogu?

Możliwości masz mnóstwo. Zanim jednak będziesz osiągać oczekiwane rezultaty, musisz zbudować popularność serwisu. To wymaga czasu. Metod na osiągnięcie tego celu jest wiele – nie ma jednej recepty na sukces. Możesz m.in. wykorzystać serwisy społecznościowe i budować widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Kluczowe jest dbanie o wysokiej jakości content. Jeśli na blogu pojawiają się wartościowe materiały, to użytkownicy sami będą go promować, dzieląc się treściami ze znajomymi, np. w social media. Jak zarabiać na blogu?

Artykuły sponsorowane

To publikacje promujące daną markę, produkt, wydarzenie. Otrzymujesz wynagrodzenie za dodanie artykułu na stałe lub na dany okres. Wysokość zarobku zależy od popularności Twojej strony, jej parametrów SEO, zawartości. Tzn. możesz ustalić cenę wedle uznania, ale jeśli chcesz mieć zlecenia, powinna być ona adekwatna do stawek rynkowych. Najłatwiej zamówienia możesz pozyskiwać przez whitepress.com i linkhouse.co. Ceny publikacji wynoszą od kilkudziesięciu złotych do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Pamiętaj, że jeśli szukasz klientów przez pośrednika, doliczy on swoją prowizję. Co ważne, odpłatnie umieszczony artykuł powinien być oznaczony jako sponsorowany.

Źródło: https://www.money.pl/gospodarka/ranking-kont-dla-firm-porownalismy-konta-pomocne-w-prowadzeniu-firmy-6929039444986656a.html

Afiliacja

To forma działań, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem reklamodawców, z tego względu, że przeważnie płacą prowizję od sprzedaży. Zdarzają się programy z płatnością za kliknięcie, ale dominuje zapłata za zdobycie klienta. Może to być określony procent od kwoty zakupu albo stała stawka. Afiliacja sprawdza się znakomicie w wielu branżach – turystycznej, finansowej, motoryzacyjnej, ubezpieczeniowej i innych. Jak to działa?

Na swojej stronie musisz umieścić odpowiednio oznaczone reklamy, których kod generujesz w ramach danego systemu afiliacyjnego. Kiedy użytkownik Twojej strony kliknie ten odnośnik i w określonym czasie kupi produkt/usługę, dostaniesz prowizję. Ile? To zależy od produktu i branży. Oto przykłady:

  • sprzedaż wycieczki przez wakacje.pl – 3% od kwoty rezerwacji pomniejszone o VAT,
  • założenie przez użytkownika konta Alior Bank Rachunek iKonto Biznes – 350 zł,
  • założenie eKonta w mBanku – 90 zł,
  • zakupy w sklepie Decathlon – 4% od wartości sprzedaży,
  • zakupy w sklepie Neo24 – 1,9%,
  • sprzedaż abonamentu NJU Mobile – 116 zł.

Programy afiliacyjne działają w zdecydowanej większości branż. Jeśli szukasz w sieci rankingów produktów, to niemal na pewno trafisz na takie, w których znajdują się linki afiliacyjne. Ile realnie możesz zarobić? Ciekawe wnioski płyną z badania Affiliate Marketing Benchmark Report 2022. 3,78% respondentów zyskało tak powyżej 150 tys. dolarów rocznie. A ile pozostali? Zerknij.

Źródło: https://influencermarketinghub.com/how-much-money-do-affiliates-make/

Jeśli chcesz oszacować, ile możesz zarobić na afiliacji na swoim serwisie, to pod adresem influencermarketinghub.com/how-much-money-do-affiliates-make/ znajdziesz kalkulator. Oczywiście wysokość dochodów zależy od wielu czynników, ale możesz orientacyjnie ocenić, czego się spodziewać. 

Źródło: https://influencermarketinghub.com/how-much-money-do-affiliates-make/

E-mail marketing

Masz bazę adresów e-mail użytkowników, którzy zgodzili się na otrzymywanie reklam? Zatem od czasu do czasu możesz zarobić i na tym. Jeśli jednak będziesz często wysyłać wiadomości, które zawierają reklamy, prawdopodobnie wielu odbiorców zrezygnuje z subskrypcji i zniechęci się do Twojej oferty. Staraj się, aby materiały były maksymalnie dostosowane do oczekiwań internautów. 

Reklama kontekstowa

Google Ads jest jednym z najbardziej znanych systemów reklamowych. Jeśli Twoja witryna zostanie zaakceptowana, możesz umieścić na niej reklamy tekstowe, graficzne czy wideo. Otrzymujesz wynagrodzenie za każde kliknięcie, a jego wysokość zależy głównie od branży. Niskie są stawki w przypadku tematyki rozrywkowej, ale w finansowej, ubezpieczeniowej, prawnej i wielu innych możesz uzyskać wysokie wynagrodzenie. Ile da się zarobić? Naprawdę dużo. Oto szacowane przychody popularnych stron:

  • Amit Agarwal, Labnol.org – 25 tys. dolarów miesięcznie,
  • Srinivas Tamada, 9Lessons.info – 6–8 tys. dolarów miesięcznie,
  • Arun Prabhudesai, Trak.in – 5 tys. dolarów miesięcznie.

To wyłącznie blogerzy. Nie bierzemy pod uwagę popularnych portali, które mogą osiągać ogromne zarobki.

Sprzedawaj produkty związane ze swoją branżą

Bardzo popularne są szkolenia online. Możesz także oferować materiały, które dotyczą Twojej twórczości. Jeśli zbudujesz duży serwis i grono ufających Ci użytkowników, możesz osiągnąć znakomite wyniki. Często prowadzący blogi sprzedają również ebooki.

Źródło: https://klub.subiektywnieofinansach.pl/

Oferuj płatny dostęp do treści premium

Możesz odpłatnie proponować odwiedzającym więcej zasobów niż za darmo. Najpierw musisz jednak zadbać o te, które są dostępne bez opłat. Jeśli internauta widzi, że darmowa treść jest wartościowa, weźmie pod uwagę zakup płatnej. 

Zapewnij usługi doradcze

Jeśli jesteś specjalistą z danego zakresu, czytelnicy mogą chcieć skorzystać z Twojej wiedzy. Publikowane treści mogą im nie wystarczyć. Wśród odbiorców zapewne masz i takie osoby, którym brakuje czasu nawet na podstawowe obowiązki. Wolą uzyskać pomoc w danym zakresie od fachowca, któremu ufają. Jeśli tylko ustalisz rozsądne stawki, zapewne nie będziesz mieć problemów ze znalezieniem klientów. 

Zarabianie na filmach z YouTube

Nie ograniczaj się do treści i grafik. Wykorzystaj również materiały wideo. Przygotuj filmy, na których pokazujesz, jak używasz danego narzędzia. Materiał wideo umieść na blogu, ale też na YouTube. Czy wiesz, że około 88% osób zostało przekonanych do zakupu czegoś po obejrzeniu filmu? Przygotuj samouczek, recenzję lub poradnik i otrzymaj wynagrodzenie, kiedy ktoś zamówi produkt na podstawie Twojej rekomendacji. Jak to działa?

Na przykład blogerzy z A Beautiful Mess opublikowali film na YouTube, który pokazuje, jak zrobić wbudowane półki. Opis filmu przekierowuje użytkowników do wpisu na blogu, który zawiera linki partnerskie do produktów użytych w samouczku.

Źródło: https://www.shopify.com/blog/make-money-blogging

Wyprodukuj podcast i znajdź sponsora

Podcasty są bardziej popularne niż kiedykolwiek. Według danych Statista, słucha ich 60% amerykańskich konsumentów. Badania pokazują, że 70% słuchaczy odwiedza stronę internetową marki podanej jako sponsora podcastu. Możesz sprzedawać przestrzeń reklamową w podcaście. Ile da się w ten sposób zarobić? Użyj kalkulatora na stronie: influencermarketinghub.com/podcast-sponsorship-ad-rates/. Wyniki pokazują, że przy 10 000 odsłuchań odcinków, 4 odcinkach miesięcznie i dwóch reklamach możesz uzyskać ponad 16 tys. dolarów rocznie. To oczywiście tylko szacunki, a efekt zależy od wielu czynników. 

Źródło: https://www.shopify.com/blog/make-money-blogging

Masz inne pomysły jak zarabiać na blogu? Podziel się nimi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować
Więcej...

TTFB – co to jest i na co wpływa?

Internauci chcą, by strony WWW ładowały się maksymalnie szybko. Każda sekunda oczekiwania na możliwość korzystania z witryny łączy…
Więcej...

Pierwsza strona – jak przygotować treści?

Masz już domenę, wybrałeś hosting, zainstalowałeś system CMS, więc w kolejnym kroku nadszedł moment wypełnienia serwisu treściami. Bez…
Więcej...

Jak wybrać domenę dla firmy?

Chcesz zaistnieć w sieci? Jednym z pierwszych kroków powinno być założenie strony WWW. Potrzebujesz również adresu witryny, czyli…
Więcej...

Na czym polega pozycjonowanie strony WWW?

Wyszukiwarka Google jest w Polsce wybierana przez ponad 95 proc. internautów. Biorąc pod uwagę, że korzystających z sieci…