Najlepsze wtyczki dla sklepu na WooCommerce

System WordPress jest najpopularniejszym oprogramowaniem CMS na świecie. Dzięki niemu możesz szybko założyć stronę WWW i wprowadzić na niej rozwiązania, które robią różnicę, bez konieczności inwestowania za każdym razem w usługi programisty. Jeśli zainstalujesz plugin o nazwie WooCommerce, to Twoja witryna stanie się sklepem WWW. W dalszym ciągu potrzebujesz jednak wtyczek, aby mieć do dyspozycji wiele niezbędnych obecnie funkcjonalności. Które mogą się okazać najbardziej przydatne?

Sklep dzięki WooCommerce

Kiedy już zainstalujesz system WordPress, wystarczy poświęcić chwilę, aby witryna zyskała funkcje, dzięki którym będzie sklepem WWW. W zasadzie to musisz jedynie zainstalować wtyczkę WooCommerce. Jak widzisz poniżej, liczba jej aktywnych instalacji wynosi ponad 5 mln, a ważna informacja jest taka, że korzystanie z niej nie wiąże się dla Ciebie z jakimikolwiek kosztami.  

Źródło: Wyszukiwarka wtyczek WordPress

WooCommerce może stać się niebawem najpopularniejszym oprogramowaniem sklepu w Polsce. Według danych z marca 2022 roku obecnie ma on 21 proc. udziału w rynku, co jest wynikiem gorszym o 1 p.p. w stosunku do lidera – PrestaShop. Nie ulega jednak wątpliwości, że to kwestia czasu, kiedy na najwyższym stopniu podium będzie WordPress z wtyczką WooCommerce. 

Podstawowa wersja tego oprogramowania nie zapewnia wszystkich funkcji, których potrzebujesz jako właściciel sklepu. Korzystanie z wielu opcji wymaga zainstalowania pluginu, który jest darmowy bądź płatny. Będziesz go potrzebować w celu uzyskania przeróżnych rozwiązań.

Najlepsze wtyczki do WooCommerce – pluginy, które mogą Ci się przydać

To, jakich pluginów potrzebujesz, będziesz sam zauważać, wraz z poznawaniem możliwości WooCommerce. To nie tak, że ten system daje od razu wszystko, czego chcesz. Natomiast w bazie WP znajdziesz w sumie blisko 60 tys. dodatków, z czego spora część to rozwiązania związane wyłącznie z prowadzeniem sklepu WWW. Oto pluginy, które mogą Ci się przydać. 

All In One SEO

W podstawowej wersji systemu WordPress brakuje rozwiązań, które pozwalają na optymalizację elementów witryny pod SEO. Zyskasz je, jeśli zainstalujesz odpowiednią wtyczkę, a może nią być All In One SEO, ewentualnie inne popularne, takie jak Yoast SEO czy Rank Math SEO. Każda z nich ma zwolenników, więc zanim się zdecydujesz na wybór, po prostu przetestuj i sprawdź, w której znajdziesz oczekiwane funkcje.

Liczba aktywnych instalacji tego pluginu wynosi ponad 3 mln. Jeśli chodzi o możliwości, to jedną z podstawowych jest opcja tworzenia indywidualnych meta title i description dla poszczególnych podstron serwisu, ale to nie wszystko. Możesz dodać także linki kanoniczne dla konkretnych URL-i, włączyć samoistnie generującą się mapę serwisu i skorzystać z wielu innych możliwości. All in One SEO dostępny jest w wersji darmowej i płatnej. 

Źródło: Wyszukiwarka wtyczek WordPress

Redirection

W przypadku każdej strony przyda się rozwiązanie, dzięki któremu będziesz mógł łatwo zarządzać przekierowaniami, natomiast w sklepie WWW jest to tym bardziej potrzebne. Załóżmy, że chcesz wyłączyć na chwilę dany produkt, aby internauta nie trafił na podstronę, na której znajduje się informacja o braku towaru. Możesz zastosować przekierowanie 302 i przenieść klienta na inny adres URL, a następnie je usunąć, kiedy artykuł ponownie będzie w ofercie. Część produktów będziesz z czasem wycofywać, a wtedy, zamiast zostawiać pustą podstronę, lepiej przekieruj ją na inny URL, aby przekazać mu moc SEO i jednocześnie doprowadzić użytkownika tam, gdzie może znaleźć interesujący go produkt. Z tej wtyczki skorzystasz również wtedy, gdy wykryłeś błędy 404 na stronie i chcesz je szybko wyeliminować. To łatwiejszy sposób niż ręczne wprowadzanie przekierowań w pliku .htaccess.

Źródło: Wyszukiwarka wtyczek WordPress

LiteSpeed Cache

Oprogramowaniem Twojego serwera jest LiteSpeed? To bardzo dobra decyzja, gdyż zdecydowałeś się na rozwiązanie, które wypada najkorzystniej w testach pod względem wydajności i nie tylko. Do pełni sukcesu potrzebujesz jeszcze wtyczki typu cache, dzięki której poprawisz osiągane wyniki pod względem choćby szybkości działania sklepu. Sprawdź również rezultaty w przypadku Core Web Vitals przed instalacją tego pluginu i po tym kroku – z pewnością zauważysz dużą różnicę! Liczba aktywnych instalacji wtyczki wynosi ponad 3 mln. 

Źródło: Wyszukiwarka wtyczek WordPress

WP Mail SMTP by WPForms

Wraz z rozwojem Twojego sklepu rosnąć będzie liczba wiadomości, które automatycznie wysyłane są przez witrynę do internautów. Dzieje się tak za każdym razem, kiedy użytkownik założy konto, zamówi produkt i wykona wiele innych operacji. W momencie, kiedy strona jest odwiedzana przez tysiące odbiorców dziennie, takich wiadomości może być mnóstwo. Sklep wykorzystuje funkcję PHP Mail – to nie jest odpowiednie rozwiązanie do wysyłania dużej liczby wiadomości, ponieważ prowadzi m.in. do mocnego obciążenia serwera i pojawienia się na różnych listach nadawców, którzy wysyłają SPAM. Dzięki wtyczce WP Mail SMTP by WPForms możesz korzystać z serwera SMTP na swoim hostingu. Liczba aktywnych instalacji tego pluginu wynosi ponad 2 mln. 

Źródło: Wyszukiwarka wtyczek WordPress

Flexible Checkout Fields PRO WooCommerce

Jednym z czynników, które mają wpływ na decyzje zakupowe internautów i doświadczenia z Twoim sklepem są formularze. Powinny być proste, ale jednocześnie dostosowane odpowiednio do rodzaju produktów i informacji, których w danym przypadku potrzebujesz. Rozbudowane możliwości edycji formularzy daje Ci wtyczka Flexible Checkout Fields PRO WooCommerce. Dzięki niej możesz m.in.: zmieniać etykiety pól, kolejność pól, ich wymagalność, wyświetlać pola na stronie podsumowania zamówienia, w panelu użytkownika oraz w wiadomości e‑mail. Dodasz także pola opcjonalne, które wyświetlą się wówczas, gdy np. klient wybierze dany rodzaj wysyłki. Wersja bezpłatna tego pluginu daje bardzo ograniczone możliwości. Jeśli chcesz je zwiększyć, skorzystać z opcji płatnej. 

Źródło: https://www.wpdesk.pl/sklep/woocommerce-checkout-fields/

Faktury WordPress

Trudno sobie wyobrazić prowadzenie popularnego sklepu WWW bez automatycznego rozwiązania do wystawiania dokumentów, które potwierdzają zawarcie transakcji. Przede wszystkim potrzebujesz produktu, który umożliwia robienie tego zgodnie z prawem. Możesz dostosować wygląd i numerację dokumentów do swoich potrzeb. Faktury mogą być wystawiane automatycznie zgodnie ze stanem zamówienia. Za pomocą wtyczki wygenerujesz także faktury proforma i uzyskasz dostęp do walidacji NIP w bazie VIES, a także wiele innych możliwości. Wtyczka związana z fakturowaniem jest niezbędna – zapewnia dużą oszczędność czasu, a także zmniejsza ryzyko popełnienia błędów. Plugin oferowany jest wyłącznie w płatnej wersji. 

Źródło: https://www.wpdesk.pl/sklep/faktury-wordpress-zaawansowane-raporty/

Beeketing for WooCommerce

Wprawdzie ta wtyczka od dawna nie jest aktualizowana, ale mimo wszystko zapewnia rozwiązania, które mogą Ci się przydać. Umożliwia ona korzystanie z licznych funkcji związanych z prowadzeniem działań marketingowych. Dzięki niej wprowadzisz do swojego sklepu pop-upy sprzedażowe, dodasz opcje związane z cross-sellingiem, upsellingiem i innymi metodami działania w sieci, za pomocą których możesz zwiększyć sprzedaż w sklepie. Dużą zaletą wtyczki jest dostępność bez żadnych opłat. 

Źródło: https://pl.wordpress.org/plugins/beeketing-for-woocommerce/

Tidio

Klienci w sklepie oczekują różnych form kontaktu, a najlepiej, jeśli mogą uzyskać wsparcie online i to natychmiast. Chat, który dostępny jest bezpośrednio w witrynie i daje możliwość rozmowy z konsultantem, to cenna funkcja. Internauci mogą korzystać z niej zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach. Możesz dopasować chat do stylu swojej witryny. Dzięki tej wtyczce dowiesz się również, na jakim etapie klienci mają wątpliwości, tzn. z jakich podstron najczęściej zadają pytania i na tej podstawie je optymalizować. 

Źródło: https://pl.wordpress.org/plugins/tidio-live-chat/

Discount Rules for WooCommerce

Kolejna wtyczka, której możesz używać bez opłat. Klienci uwielbiają kody rabatowe i przeróżne promocje. Dzięki temu dodatkowi wyjdziesz naprzeciw ich potrzebom. Możesz tworzyć niestandardowe oferty, specjalne kupony. Najwięcej możliwości daje wersja PRO rozwiązania, która jest odpłatna. Za jej pomocą możesz dodawać rabaty dla określonych produktów, kombinacji artykułów, bazując na historii zamówień danego klienta i wielu innych kwestiach. 

Źródło: https://wordpress.org/plugins/woo-discount-rules/

Wtyczki do WooCommerce – podsumowanie

Prowadzisz sklep? Potrzebujesz do niego pluginów. Opisane wtyczki to tylko wybrane, które mogą Ci się przydać. W bazie WP i u zewnętrznych dostawców znajdziesz dodatki, które umożliwią Ci uzyskanie niemal każdej funkcji, na jakiej Ci zależy. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować
Więcej...

Bezpieczny WordPress, czyli jaki?

Wybrałeś system WordPress jako CMS, na którym oparta jest Twoja strona WWW? Zatem zdecydowałeś się na najczęściej wykorzystywane…
Więcej...

Jak zbudować pierwszą stronę? Wybór motywu

Zakładasz stronę WWW opartą na systemie WordPress? Kiedy witryna będzie już zainstalowana, jednym z Twoich kolejnych kroków będzie…