Potwierdzenie adresu e-mail przy domenach globalnych

Potwierdzenie adresu e-mail przy domenach globalnych

Rejestracja domeny globalnej, np. domeny .com, nie różni się znacząco od rejestracji innych domen dostępnych w naszej ofercie oraz ofercie wielu operatorów. Powinieneś wiedzieć jednak, że w przypadku domeny globalnej, którą zarejestrowałeś lub na której wykonany został transfer, lub jej cesja, otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail. Dlaczego otrzymujesz maila z linkiem do kliknięcia oraz dlaczego Twoja domena może przestać działać, pomimo jej rejestracji i opłacenia? Odpowiedzi na te pytania, znajdziesz w tym artykule.

Weryfikacja danych i potwierdzenie adresu e-mail właściciela domeny globalnej

Rejestratorzy domen wymuszają weryfikację danych przechowywanych w bazie WHOIS, w tym adresów e-mail. Jednym z rejestratorów, który szczególnie przykłada do tego wagę, jest ICANN, który w 2014 roku wprowadził dodatkową weryfikację dla obsługiwanych przez niego domen globalnych, zwiększając tym samym wynik autentyczności danych rejestrowych (eliminując fake dane, itp.)

Weryfikacja danych działa to podobnie do subskrypcji newslettera. Zwykle, kiedy dokonujesz zapisu, wpierw otrzymasz link potwierdzający, który musisz wywołać, aby potwierdzić, że wprowadzony adres e-mail jest naprawdę ważny i działa. 

Ma to na celu zapobieganie wprowadzaniu nieprawidłowych adresów e-mail do bazy danych WHOIS.

Dlaczego dostałem maila z linkiem do kliknięcia?

Efektem wprowadzonych przez ICANN zmian jest dodatkowa wiadomość e-mail, przesyłana do właścicieli domen globalnych (np. .com, .net, .biz., .info lub .org). Ci z kolei, są zobowiązani do potwierdzenia kontaktowego adresu e-mail, poprzez kliknięcie znajdujący się w wiadomości link,.

Wiadomość e-mail z linkiem do potwierdzenia adresu e-mail, otrzymasz, jeśli:

  • wykonałeś transfer domeny globalnej do innego operatora,
  • zarejestrowałeś nową domenę globalną,
  • zmieniłeś dane abonenta domeny globalnej, przeprowadziłeś cesję,.

Wiadomość e-mail otrzymasz w dniu wykonania, sfinalizowania, jednej z powyższych operacji. Jedyne co należy zrobić, to kliknąć link znajdujący się w wiadomości e-mail.

Dlaczego moja domena globalna przestała działać?

Konsekwencją braku potwierdzenia adresu e-mail, niekliknięcie znajdujący się w wiadomości e-mail link, będzie zablokowanie domeny (ustawienie statusu ClientHold).

ClientHold, a więc zablokowanie domeny, jej zawieszenie, nie powoduje usunięcia domeny globalnej. Twoja umowa na korzystanie z adresu domeny jest wciąż ważna, możesz wykonywać podstawowe operacje na domenie, nawet przedłużyć jej ważność, ale przywrócenie pełnej funkcjonalności domeny, nastąpi dopiero po kliknięciu link.

Jeśli nie jest to możliwe, np. z powodu zablokowania adresu e-mail przez zawieszenie domeny lub jeśli adres e-mail nie jest ważny, konieczny jest kontakt z biurem obsługi klienta Hostido.pl. Nasz pracownik wskaże rozwiązanie, które umożliwi aktualizację adresu e-mail, a także ponowi wysyłkę wiadomości weryfikacyjnej.