Jak utworzyć listę wysyłkową?

Jak utworzyć listę wysyłkową?

Lista wysyłkowa (mailingowa) umożliwia łatwe wysyłanie wiadomości e-mail do zdefiniowanej grupy osób, np. pracowników konkretnego działu lub wszystkich pracowników. Można również przeprowadzać na nich dyskusje mailowe na dany temat. Wszystko bez trzymania listy adresów e-mail uczestników przez każdego użytkownika z osobna.

Aby utworzyć listę wysyłkową:

  1. Zaloguj się do panelu DirectAdmin usługi hostingowej.
  2. Wybierz swoją domenę, następnie w obszarze poczta e-mail wybierz listy wysyłkowe.
  3. Kliknij na przycisk utwórz listę wysyłkową
  4. Nazwa listy, w połączeniu z domeną, będzie adresem e-mail, na który będzie trzeba wysłać wiadomość, by trafiła do subskrybentów.

Przed dodaniem subskrybentów, należy upewnić się, że lista jest zabezpieczona, inaczej dowolna osoba będzie mogła wysłać e-mail na adres listy. Kliknij na ikonkę ołówka koło nazwy listy, aby edytować jej ustawienia.

Warto zwrócić uwagę na poniższe opcje:

  • Opcje ze słowem dostęp powinny mieć wartość lista, a nie otwarte, dzięki temu nikt spoza listy nie będzie miał dostępu do żadnych funkcji.
  • Opcja restrict post zawierająca nazwę listy umożliwi wysyłkę poczty na adres listy tylko od użytkowników tej listy.
  • Opcja maksymalna długość określa maksymalną wielkość wiadomości e-mail wysyłanej na listę.
  • Opcje polityki subskrybcji powinny mieć wartość zamknięte, aby nikt z zewnątrz nie mógł się dopisać do listy.

Aby dodać adresy e-mail do utworzonej listy, wystarczy kliknąć na jej nazwę. Następnie pojawią się zakładki subskrybenci (otrzymują wiadomości natychmiast) i subskrybenci paczki (otrzymują zbiorczy zestaw wiadomości raz dziennie). Mając zaznaczoną zakładkę subskrybenci, kliknij przycisk dodaj subskrybenta i wpisz adres e-mail.

Wyślij e-mail na adres listy wysyłkowej z jednego z adresów e-mail dopisanego do listy, aby wszyscy subskrybenci otrzymali wiadomość.