Jak zmigrować dane skrzynki pocztowej od poprzedniego operatora do Hostido?

W celu zmigrowania danych skrzynek pocztowych od poprzedniego dostawy hostingu do nas, prosimy zalogować się do panelu administracyjnego DirectAdmin, a następnie przejść do zakładki Migracja poczty, poniżej obrazek przedstawiający to, co ukaże się po przejściu do niej:

Aby zmigrować dane należy podać informacje dostępowe do skrzynki u poprzedniego dostawcy, jak i dane do skrzynki docelowej na którą mają zostać zmigrowane dane, a następnie kliknąć Synchronizuj, by rozpocząć proces migracji danych do skrzynki u nas.

Jeśli dane serwerów DNS domeny wskazują już na usługę wykupioną w Hostido, to prosimy podać w polu zewnętrznego serwera adres IP lub hostname serwera, na którym była skrzynka poprzednio. Informacje te z reguły są widoczne w panelu poprzedniego dostawcy, można też skontaktować się z nim w celu ustalenia tych informacji.

Po wpisaniu prawidłowych danych i rozpoczęciu migracji, sam jej proces w zależności od ilości danych które będą do zmigrowania oraz prędkości przesyłu danych pomiędzy poprzednim serwerem a naszym, może wynieść nawet kilka godzin i jest to niezależne od nas.

W momencie gdy rozpocznie się synchronizacja można zamknąć okno przeglądarki i sprawdzać stan zajętości skrzynki na którą są migrowane dane. Zajętość skrzynek można sprawdzić w panelu administracyjnym DirectAdmin w zakładce Konta E-mail. Gdy ilość zajętej powierzchni na docelowej skrzynce przestanie przyrastać, to będzie to oznaczało koniec procesu migracji danych. Na naszych serwerach stosujemy kompresję plików poczty, aby zaoszczedzić miejsce na serwerach klientów tak, by mogli na swojej usłudze w Hostido przechowywać większa ilość danych - z tego względu proszę mieć na uwadze, że po zmigrowaniu danych skrzynki, jej zajętość u nas może być niższa, niż u poprzedniego operatora.