Sprawdź naszą ofertę Hostingu NVMe
Zbuduj stronę w kilka minut w specjalnym pakiecie
Bezpłatnie przeniesiemy Twoje strony i pocztę
Sprawdź nasze rozwiązania
Chcesz zarabiać? Sprawdź naszą ofertę programu partnerskiego
Możesz samemu wykonać migrację hostingu używającego panelu DirectAdmin przenosząc strony internetowe, pocztę e-mail oraz konfigurację usług hostingowych, w tym kont e-mail, kont FTP i informacji o bazach danych. Migracja danych jest możliwa bezpośrednio w panelu DirectAdmin, zarówno eksport danych, jak i ich późniejszy import.
Przenoszenie stron internetowych oraz poczty e-mail przy zmianie usługodawcy hostingu może stanowić barierę techniczną dla użytkownika, szczególnie gdy firma hostingowa korzysta z nieintuicyjnych lub nie najnowszych narzędzi do zarządzania usługami. Jeśli Twój dotychczasowy usługodawca udostępnił Ci panel DirectAdmin do zarządzania usługami hostingowymi i chcesz przenieść swoje usługi do Hostido.pl, proces ten będzie bardzo łatwy i wykonasz go samodzielnie z pomocą tego poradnika.
Najważniejszymi krokami w procesie migracji danych między panelami DirectAdmin są:
Z tego poradnika dowiesz się, jak przenieść zawartość serwera, poczty oraz ustawień DirectAdmin, od zewnętrznego usługodawcy do Hostido.pl.
Ważne! Panel DirectAdmin, jego wygląd, może nieznacznie różnić się, w zależności od dostawcy usługi. Większość różnic wynika z używanego szablonu, skórki, panelu. Jeśli masz wątpliwości, jak poruszać się po panelu DirectAdmin, sprawdź dokumentację Hostido.pl lub skorzystaj z pomocy aktualnego dostawcy usług.
Ta instrukcja przedstawia proces migrowania danych między dwoma panelami DirectAdmin, dwóch różnych dostawców usług. Zakładamy, że chcesz przenieść swoje usługi na tani i wydajny hosting w Hostido.pl, a Twój poprzedni dostawca oferuje również dostęp do DirectAdmin.
Ważne! Poniższe screeny odnoszą się do panelu DirectAdmin, ale Twój obecny dostawca usługi hostingowej, może korzystać z innej skórki (motywu).
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia migracji, będzie eksport danych z panelu DirectAdmin aktualnego usługodawcy:
Utworzona kopia zapasowa zostanie zapisana na serwerze FTP w katalogu /backups. Zaloguj się do serwera FTP, np. za pomocą managera plików lub klienta FTP (programu na komputerze) i pobierz plik kopii zapasowej.
Procedura importu danych jest odwrotnością jego eksportu, gdyż w pierwszej kolejności niezbędne będzie umieszczenie plików kopii zapasowej na serwerze FTP w katalogu /backups. Kopię zapasową należy umieścić na serwerze w Hostido.pl.
Konfiguracja panelu DirectAdmin jest przenoszona między usługodawcami, ale niektóre ustawienia wymagają ręcznych zmian. Należy do nich m.in. zmiana serwerów DNS domeny, tj. przekierowanie jej obsługi technicznej od jednego operatora, do Hostido.pl.
Istnieją dwie możliwości przeprowadzenia tej zmiany:
Przeczytaj więcej:
Podczas importu danych do panelu DirectAdmin oraz na serwer, w tym poczty, plików stron WWW i aplikacji, wszystkie informacje przenoszone są 1 do 1, ale mogą zdarzyć się wyjątki, wynikające ze specyfikacji usługi hostingowej.
Jednym z wyjątków są nazwy baz danych, które generowane są w wewnętrznym środowisku wybranej usługi hostingowej i ściśle z nią powiązane.
W chwili importu danych do panelu DirectAdmin Hostido.pl, bazy danych są przenoszone, dokładnie ich zawartość. Zmianie ulega nazwa bazy danych oraz nazwy użytkowników.
W praktyce oznacza to, że jeśli przenosisz aplikacje, np. system CMS WordPress z Twoją witryną internetową, konieczne będzie zaktualizowanie nazwy używanej bazy danych oraz jej użytkownika.
W poniższym artykule przedstawiliśmy, w jaki sposób znaleźć i edytować ustawienia bazy danych w CMS WordPress na serwerze FTP:
tagi: backup kopia zapasowa migracja