Jak skonfigurować szablon odpowiedzi na wiadomości e-mail?

Jak skonfigurować szablon odpowiedzi na wiadomości e-mail?

Korzystając z poczty Webmail, możesz szybko odpowiadać na wiadomości e-mail lub przekazywać e-mail do kolejnych adresatów. Webmail automatyzuje wiele procesów obsługi korespondencji, np. poprzez reguły wiadomości, pozwalające zarządzać pocztą i umieszczać wiadomości w folderach, a także automatycznych podpisów, które możesz szybko wstawiać w korespondencję. Dodatkowo możesz skonfigurować szablony odpowiedzi. Wiadomości, które jednym kliknięciem umieścisz w korespondencji i klikniesz Wyślij. Sprawdź, jak skonfigurować szablon odpowiedzi na wiadomości e-mail. 

Automatyzacja procesów w poczcie Webmail

Korzystanie z poczty Webmail jest naprawdę proste i przyjemne, jeśli dodatkowo zautomatyzujesz niektóre procesy i funkcje, tak, aby uzyskać do nich szybki dostęp lub pozwolić aplikacji samodzielnie wykonywać określone działania.

W poczcie Webmail możesz m.in. ustawić:

  • automatyczne odpowiedzi na e-mail,
  • reguły wiadomości, np. przenoszące je do folderów lub automatycznie usuwające je,
  • automatyczny podpis do wiadomości e-mail,
  • szablony wiadomości do szybkich odpowiedzi. 

Szablony odpowiedzi pozwalają na wysłanie wiadomości e-mail, dosłownie, w kilku kliknięciach. Zamiast odpowiadać regularną odpowiedź, powtarzalną, możesz skorzystać z szablonu. To przydatne, kiedy, np. dziękujesz za otrzymanie korespondencji, prosisz o oczekiwanie na odpowiedź, lub sprawdzasz, np. status zamówienia w sklepie i potwierdzasz, że jest ono w trakcie realizacji. 

Jak skonfigurować szablon odpowiedzi na wiadomości e-mail? 

  1. Zaloguj się na konto e-mail korzystając z poczty Webmail
  2. Wybierz Ustawienia > Odpowiedzi.
  1. Kliknij Utwórz.
  2. Podaj nazwę odpowiedzi, widoczną w systemie Webmail.
  1. Wprowadź tekst odpowiedzi.
  2. Zapisz ustawienia.

Ważne! Podczas konfigurowania szablonów odpowiedzi, skup uwagę na treści wiadomości i nie dodawaj podpisu. Podpis do wiadomości e-mail zostanie dodany jako osobny element, w zależności od wybranego profilu konta, z którego odpowiadasz (domyślny lub dodatkowy). 

Po utworzeniu szablonów odpowiedzi, przejść do zakładki Poczta i odczytaj wiadomość, na którą chcesz odpowiedzieć. 

  1. Odczytaj wiadomość e-mail.
  2. Kliknij Odpowiedz.
  3. Wybierz Odpowiedzi
  1. Wstaw wybraną odpowiedź.
  2. Kliknij Wyślij.

Możesz tworzyć wiele gotowych odpowiedzi i szybko dodawać je do korespondencji. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w obsłudze korespondencji biznesowej, przyjmowania wszelkiego rodzaju zgłoszeń czy przekazywaniu odpowiedzi do innych pracowników firmy.