Jak możemy pomóc?

Poszukiwanie...

Jak odblokować zablokowaną skrzynkę e-mail?

Jeżeli otrzymujesz komunikat: "Błąd SMTP (550): Nie można dodać odbiorcy "..." (Account ... currently blocked for sending to too many invalid recipients)." lub podobny - oznacza to, że Twoja skrzynka e-mail utrzymywana na hostingu w naszej firmie została zablokowana z powodu prób wysyłek wiadomości na 20 nieistniejących adresów e-mail w niedługim czasie. Poniżej znajdziesz informację o tym, jak zdjąć taką blokadę.

Istotne jest ustalenie przyczyny wysyłki wiadomości. Jeśli to Twoja pomyłka, spowodowana na przykład literówką czy posiadaniem niezaktualizowanej bazy z nieistniejącymi już adresami e-mail - w przypadku braku kolejnych takich prób problem nie powinien już wystąpić.

Jeśli to nie Ty wysyłałeś niepożądane wiadomości - koniecznie sprawdź, czy nie doszło do włamania na skrzynkę e-mail. W przeciwnym razie rozsyłanie spamu może być kontynuowane. Przyczyną może być np. złamanie hasła do skrzynki, wirus na komputerze lub zainfekowany skrypt do wysyłki poczty przez SMTP na Twojej stronie internetowej.

Jak odblokować skrzynkę e-mail?

1. Zaloguj się do swojej usługi hostingowej. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, w tym miejscu znajdziesz instrukcję.

2. Z listy domen wybierz domenę, pod którą masz zablokowaną skrzynkę e-mail.

3. W sekcji Zarządzanie pocztą e-mail wybierz Konta e-mail.

4. Przy zablokowanej skrzynce kliknij ikonę opcji (trzy kropki), a następnie Zmiana hasła/nazwy użytkownika.

5. Wprowadź nowe hasło dla skrzynki e-mail. Możesz wpisać własne lub kliknąć w ikonkę przy polu "Hasło", aby wygenerować losowe hasło.

6. Gotowe. Skrzynka e-mail została odblokowana. Powinieneś zobaczyć komunikat podobny do tego:

To nie ja wysyłałem SPAM na losowe adresy e-mail. Co mogę zrobić?

W takim wypadku konieczne jest ustalenie przyczyny problemu, aby uniknąć ponownych blokad, a także działania na szkodę reputacji adresu IP serwera poczty.

Powyżej listy kont e-mail znajdziesz opcję Statystyki użycia e-mail. Kliknij ją, aby zobaczyć, na jakie adresy e-mail, z jakiego IP oraz ewentualnie z poziomu którego skryptu na stronie była realizowana wysyłka.

Zwykle przyczyną rozsyłania spamu mogą być infekcje na stronie, wirusy na komputerze lub faktyczne złamanie bądź przejęcie Twojego hasła do poczty e-mail. O ile w tym ostatnim przypadku najczęściej wystarczy jednorazowa zmiana hasła, tak w innych sytuacjach konieczna będzie dokładniejsza analiza i usunięcie źródła problemu.

W przypadku potrzeby wsparcia skontaktuj się z naszą obsługą techniczną.